On arrival trening Orahovica

 On arrival training – moje iskustvo
 
Nakon što sam umalo propustila vozmalo odspavala i nagledalase prekrasnih pejzaža Slavonijestigla sam u Orahovicu i upoznala mlade ljude iz drugih zemalja koji volontiraju u HrvatskojVolonteri Sara i Biserko su mi rekli da će to biti super iskustvoali oni su tamo imali jedno drugo, a ja sam sama bila sa 14 osoba koje prvi put vidim u životuPreispitivala sam sve svoje životne postupke i odluke i pitala se zašto je meni sve to trebalo u životuBlago rečenoimala sam tremu. Ali, malo po malotrema je prerasla u uzbuđenje i na kraju u jedno nevjerovatno iskustvo koje ću pamtiti cijeli životUpoznala sam ljude iz TurskeŠpanijeFrancuskePoljskeItalije, Palestine, UkrajineBjelorusijeNjemačke i nikome od njih nije bilo jasno kako to da ja pričam bosanski jezik, a razumijem hrvatski nemam problema u komunikaciji i tako sam dobila priliku da im održim predavanje o bosanskohercegovačkoj kulturiIzmeđu ostalognaučili su da se burek pravi samo sa mesom (u Bosni) tako da je moje predavanje bilo veoma uspješno.
Predavanja su bila veoma zanimljivaa imali smo priliku proći kroz dosta praktičnih aktivnosti i tako se i zabavitiNaši predavači su bili izvrsni i zahvaljujući njima i njihovoj energiji na kraju dana nismo bili previše umorni, pa smo se poslije predavanja još družili i razgovarali o našim iskustvima u HrvatskojHrana i smještaj su bili odlični i, ono najvažnijebazen je bio otvoren tako da smo i to iskoristili i uživali u jutarnjem i večernjem kupanju. Dani su bili ispunjeni aktivnostima i prebrzo su prošliPosljednji dan smo svi bilo pomalo tužnijer se rastajemoali razmijenili smo brojeve ostali u kontaktu. Od tad je prošlo par sedmica i mi koji smo u Zagrebu se često viđamo i imamo mnogo planova za predstojećedane našeg volontiranja. Ovo je bilo jedinstveno i predivno iskustvo za mene i veoma sam ponosna i sretna što sam dio ovogprojekta.
 
 
 
 
 
 
On arrival training - my experience
 
After I almost missed the train, slept a little and looked at the beautiful landscapes of Slavonia, I arrived in Orahovica and met young people from other countries who volunteer in Croatia.  Volunteers Sara and Biserko told me that it would be a great experience, but they had each other there, and I was alone with 14 people whom I was seeing for the first time in my life.  I questioned all my life actions and decisions and wondered why I needed all that in my life.  To put it mildly, I was nervous. But, little by little, the nervousness turned into excitement and finally into an incredible experience that I will remember for the rest of my life. I met people from Turkiye, Spain, France, Poland, Italy, Palestine, Ukraine, Belarus, Germany, and none of them understood how it is that I speak Bosnian, but I understand Croatian and have no communication problems, so I got the opportunity to give a lecture about my culture.  Among other things, they learned that burek is made only with meat, so my lecture was very successful.
The lectures were very interesting, and we had the opportunity to go through a lot of practical activities and thus have fun.  Our lecturers were excellent and thanks to them and their energy we were not too tired at the end of the day, so after the lecture we still hung out and talked about our experiences in Croatia. The food and accommodation were excellent and, most importantly, the pool was open so we took advantage of that and enjoyed morning and evening swimming.  The days were filled with activities and passed too quickly. On the last day, we were all a bit sad because we were parting ways, but we exchanged numbers and stayed in touch.  A few weeks have passed since then, and we who are in Zagreb see each other often and have many plans for the upcoming days of our volunteering. This was a unique and wonderful experience for me and I am very proud and happy to be a part of this project.



Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Volontiranje - Sara Blažeković

Prvi Dio moga volontiranja

Novi Vinodolski maturalno putovanje