Kako napreduje moje volontiranje!

Evo već je mjesec dana prošlo kako sam došla u Zagreb i započela avanturu volontiranja u Centru za odgoj i obrazovanje Slava Raškaj. Dosta toga se izdešavalo, a najvažnije je da sam ja poprilično upoznala grad i da se samo ponekad izgubim i zalutam u pogrešnu ulicu. Grad je prelijep, pa se u svakom kutku može nešto zanimljivo vidjeti. Biserko, moj cimer, i ja se odlično slažemo, on kuha, a ja jedem

Što se tiče volontiranja u školi, svaki dan je drugačiji i uvijek je zabavno družiti se i pričati sa srednjoškolcima. Većinu vremena provodim pomažuću učenicima da savladaju gradivo. Budem veoma sretna kada im objasnim neke lekcije i kada oni kroz svakodnevne primjere nauče gradivo. Jednom sam imala priliku čak i da ispitam učenicu za ocjenu. Naravno, profesorica ju je ocijenila, a ja sam se osjećala prihvaćeno i veoma ispunjeno, jer su mi povjerili takav zadatak. Pored pomaganja u učenju, bila sam i asistent na nastavi jednoj učenici. Bio je to čas Hrvatskog jezika, pa sam i ja zajedno s njima ponovila gradivo o vrstama drame. Djevojčica je bila veoma uzbuđena jer ima asistenta, ali me je slušala i radila sve kako sam joj savjetovala. To je bilo prvo takvo iskustvo za mene i bila sam veoma uzbuđena i pomalo nervozna i nadam se da ću moći i drugim učenicima pomoći. Pored Hrvatskog jezika, bila sam i na času Matematike. Primjetila sam da djeca ne vjeruju u sebe i misle da ne znaju matematiku, pa bih voljela da poradimo na tome i izgradimo samopouzdanje. Djeca su divna i radujem se radu s njima.

 

How is my volunteering progressing?
It's already been a month since I came to Zagreb and started theadventure of volunteering at the Centar za odgoj i obrazovanje Slava Raškaj. A lot of things happenedand the most importantthing is that I got to know the city quite well and that I onlysometimes get lost and wander into the wrong streetThe city is beautifulso you can see something interesting in everycorner. Biserko, my roommateand I get along very well, he cooks and I eat.
 As for volunteering at schoolevery day is different and it's always fun to hang out and talk with high school students. I spend most of my time helping students study. I am very happywhen I explain some lessons to them and when they learn thematerial through everyday examples. I even had the opportunityto examine a student for a grade. Of coursethe professorevaluated her, and I felt accepted and very fulfilledbecause theyentrusted me with such a taskIn addition to helping withlearning, I was also a teaching assistant for one student. It wasthe Croatian language classso I repeated the material about thetypes of drama together with themThe girl was very excitedbecause she has an assistant, but she listened to me and dideverything as I advised her. It was the first such experience for me and I was very excited and a little nervousand I hope that I will be able to help other students as wellIn addition to theCroatian language, I was also in the Mathematics class. I've noticed that children don't believe in themselves and think theydon't know mathso I'd like us to work on that and buildconfidenceThe children are wonderful and I look forward to working with them.




Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Volontiranje - Sara Blažeković

Prvi Dio moga volontiranja

Novi Vinodolski maturalno putovanje